Hk-maran

Så va de premiär för min del när de gäller Högakusten maran. Veckan innan hade sommaren visat sig från sin bästa sida med sol o värme. Men dagen till ära var faktiskt lite molnig o "bara" 21 grader. Men helt i min smak iaf. De va mkt folk på plats när jag anlände till Nordingrå. Start o mål var intill Kusthallen. Tävlingen var igång redan då jag hämtade nummerlappen. Helmaran startade redan kvart över nio. Hade först anmält mig till halvmaran, men efter min förkylning så tvekade jag o ändrade till kvarten ist.
Efter en lång uppvärmning var de så dax för de dryga 100 löparna att springa de 10,5 km. Starten gick o vi började genast med en av de 3 regäla stigningarna. Gick ut rel lugnt, ville som komma in i ett behagligt tempo. När stigningen va avklarad vek vi efter ca 1,5 km av vägen mot Norrfälsviken och in på en grusväg. Kändes nu bra o jag kom in i ett tempo som jag kändes bekväm med. Det va rätt kuperad bana här med en skaplig stigning, men framför allt en riktig utförsbacke. Efter ca halva banan kom vi in på asfalt igen (vägen mellan Ullånger o Nordingrå). Vid 5 km passerade jag på 21.10. Allt kändes bra. Strax efter 7,5 km kom en riktigt regäl backe igen. Den kändes i benen, men jag höll igen lite för att kunna springa avslappnat när de blev lättare löpning igen. Efter 10 km passerade jag på 42.40, dvs jag höll bra tempo fortf. Väl i mål var ja nöjd o trött, men inte så trött som jag trodde. Strax efteråt började jag ångra att de inte blev halv ändå. Men s¨är de, de få bli nästa år ist. Tiden 44.32, plac 16 (av 107). Rätt okej för att vara mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0