Viskaterrängen 11 juli

Sprang Viskaterrängen 15 km den 11 juli i Fredrika. Vädret var nga molnigt med med perfekt 16-17 grader i luften. Terrängen var småkuperad mestadels efter stig. Mycket trevlig tävling. Startfältet var dock magert på den längre distansen. Loppet gick bra, försökte att hitta en bra rytm i början o sen hålla den. Tyckte jag lyckades bra. Hade inge saktnings perioder under loppet. På slutet kom en kille ikapp, men orkade inte riktigt följa med. Sprang sen sj ikapp en som jag iaf knäckte på slutet. Sprang på 1.07.42 vilket jag är nöjd med. Hade eg som mål att komma under 1.15. I förhållande till 2 Fredrika löpare som oxå strang Urskogsloppet, så sprang jag bättre denna gång. Slog bla en med ett par minuter nu, som jag på Urskogsloppet blev slaget av. Trevlig bra tävling som jag kommer att springa fler ggr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0