Fiskepremiär i H.ån (13 Juni)

Efter att ha sprungit Urskogsloppet på dagen gjorde jag min premiärtur till H.ån. Var okej väder, mulet med rätt så varmt. Började fisket vid bron nedab dammen o fiska de mig nedströms. Vid stenkistan i böjen hade jag ett intressant fiske på superpuppa. Fick rätt mga harrar o öringar, de flesta små 1-2 hg). Men trots den ringa str va de ett mkt roligt fiske.

Hade på en ngt större med men de slet sig tyvärr. Fortsatte nedanför stenkistan, där de blev mer strömmande. Fiskade av djuphålorna nedanför varje fors med lyckat resultat. Istort sett i varje håla högg de, med små rusningar o hopp försökte öingarn slå sig fri. Varligt satte jag tillbaka de tättprickiga skönheterna. Otroligt va vackrer en vild öring är.

Fiskade mellan 18-22, fick mig en underbar fiskekväll vid en av mina åar. Vi ses till midsommar igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0