Hampnäsruset 16 maj

Då var de premiär för min del att delta i löpartävlingen Hampnäsruset. Vädret var okej, molnigt o ca 12 grader. Men tyvärr så var deltarantalet mkt lågt, skulle gissa på en 50-60 st. Hade förväntat mig ngt fler....med tanke på uppslupningen i Hägglundsjoggen så här långt. Syrran var med oxå. Hon skulle springa den korta 4 km banan och jag de dubbla. Vi följdes åt under uppvärmningen. Starten var på Hampnäsfolkhögskola, sprang sen ut på vägen mot Själevad vek över järnvägen mot Myckling en bit sen förbi kyrkogården in i Själevad, vände och sprang längs Moälven och Själevadsfjärden tillbaka. Tog de lite lugnt i början, ville som komma in i ett bra tempo utan att dra på sig för mkt mjölksyra. Kändes bra, men blev lite förvånad när jag varvade o såg att jag hållit på i 20.20. Det andra varvet gick bra de med, tyckte jag höll i bra. Sprang ikapp en kille vid vändpunkten, följdes åt tills de var knappt en km kvar. Då ökade han o jag orkade inte riktigt. Men nöjd ändå. Sprang på 41.13 (20.20; 20.53), med placeringen 10 (?). I mål fick jag förklaringen till tiden. De hade kontrollmätt banan och varvet var inte 4 km som jag trodde, utan 4900 m! Summa sumarum blir då alltså: sträcka 9.8 km; tid 41.13. Ett riktigt bra träningspass blev de dock. Skönt de.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0