Så va de dax för Häggludsjoggen

Så var de premiär för Hägglundsjoggen säsongen 2009. Citerar Hägglunds skidors hemsida "Hela 407 personer kom på onsdagskvällen för att ta sig runt Höglandssjön! Fantastiskt bra! 164 löpare sprang själva loppet och den näst bästa noteringen i modern tid, på 2000-talet, är 137 st. Trots ett lite osäkert väderläge, om också gav oss några regndroppar, blev det folksamt och sekretariatet hade fullt upp med att skriva in alla i datorn. Starten fick skjutas upp med 10 min trots att det jobbades så svetten lackade."

Själv så kändes de rätt okej. Hade dock haft ont i huvudet (som vanligt) under eftermiddagen, så förberedelserna kunde ju ha vart bättre. Tog cykeln dit och hem,  bra uppvärmning och nedvarvning. Men som de står i citatet flyttade de fram starten 10 min vilket var bra för mig, då hann jag med en rel bra uppvärmning på plats med. Loppet kändes helt okej fram till bron över Höglandsån. Försökte hålla ett bra men jämnt tempo. Sen när vi vek av hemmåt igen så började stumheten komma krypande ngt, men försökte bara hålla i in i mål. För att vara premiären så kändes det bra, har ju inte så mga löppass i ryggen än. Placeringen blev 25 och tiden 15.31, faktiskt personligt rekord!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0