Vojmån 28 juli

Påväg hem från Saxnäs efter en lång arbetsvecka, där grävmaskinen gick sönder och började läka hydraolja, stannade jag till vid vojmån för en stunds kvällsfiske.

Stannade till vid selet strax uppströms campen. Dagen hade varit varm och kvällen var likaså. Inga vak syntes, jag slog mig ned och väntade. Ån var säkert 15 cm lägre än sist vi var här.
Inga insekter syntes, men trots det såg jag några fina vak vid strömkanten mot andra sidan. Ungeför samma ställe där jag fick den fina 45 cm harren sist vi var här.
Efter några sämre försök lyckades jag få flugan dit jag ville samt lite fri drift innan strömmen tog tag i linan. Harren tvekade inte, klinkhammern försvann i en stor virvel. Tunga stötar kändes i spöet då jag sakta styrde harren över mot min sida.
Ingen jätte men en fin harr kring 33-34 cm iaf. Några timmars fiske vid detta underbara ställe gjorde mig gott och jag fortsatte färden hem i lugn och ro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0