Abborrhugg nere i viken

Tog mig ett tidigt morgonfiske nere i viken denna aprildag (20:e). Våren är sen och isen fortfarande tjock och slät. Solen försökte tränga igenom slöjmolnen.

Borrade mig ett gäng hål som tänkte den innersta delen av viken. Hade en kopparfärgad mormyska på med 4-5 maggots.
Första hålen gav inget. Däremot i de andra högg det till och upp kom en stor mört! Släppte genast ner igen och ganska omgående högg det till rejält, men dessvärre missade jag mothugget.
Flyttade mig till nästa hål, satt ej längre än 5-10 min i varje hål. Här tog de inte lång stund fören jag fick på en riktigt fin matabborre. De övriga hålen gav några ytterligare mörtar.
Molnen hopade sig och vinden tilltog så jag gavupp vid 10-tiden. En fin abborre och 1,5 h härlig pimpel blev de iaf :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0